Ihan hienosti meni. Paikalla oli yllättävän paljon porukkaa ja jotain mulle uusiakin koirakkoja oli paikalla. Treenasin asfalttikentällä, ekana paikallamakuu näkösuojassa. Nuga oli kuulemma tähyillyt mua ensin maaten ("minne se mamma meni!"), mutta nousi sitten ylös. Mä nousin välittömästi piilosta auton takaa ja karjaisin sen maahan. Sitten lyhyt paikallaolo, puolisen minuuttia, ja menin palkkaamaan. Tämän jälkeen menin vielä piiloon pariksi minuutiksi, nyt onnistuneesti ja palkkasin. Koira oli sen näköinen, ettei enää ikinä päästäisi mua silmistäänkään, joten kuten odottaa saattaa, seuraaminen meni hyvin. Edistihän se, mutta kaarsin voimakkaasti vasempaan ja luonnollisesti tietenkin palkka oikeasta kohdasta. Tämän yhteydessä liikkeestä istuminen, josta luoksetulo (kuten palveluskoirakokeissa), se oli täydellinen. Sitten kaukokäskyjä avoimen luokan tyyliin, eli m-i-m-i-m, sekin oli erittäin upea. Olen tyytyväinen!

Mira ja Nuga